مقالات وکیل - مشاوره حقوقی

انواع مقالات گوناگون در زمینه های حقوق و وکالت

مقالات وکیل - مشاوره حقوقی

انواع مقالات گوناگون در زمینه های حقوق و وکالت

بهترین وکیل تهران

بهترین وکیل تهران، بیشتر افراد علاقه مند هستند که پرونده های خود را به بهترین وکیل پایه یک دادگستری محول کنند. شرایط وکلا بسیار شبیه به پزشکان است و همانطور که در بیماری‌های سخت انسان به هر پزشکی اعتماد نمی کند در انتخاب بهترین وکیل تهران هم باید دقت زیادی وجود داشته باشد. گاهی دیده شده است که افرادی با سوء استفاده از نا آگاهی مردم، خود را وکیل دادگستری معرفی و مبالغ هنگفتی را به عنوان حق الوکاله از آنان گرفته اند. در صورتی که، هیچ مجوزی برای وکالت در دادگاه ها نداشته و با وعده های پوچ و بی اساس از جمله وجود آشنایی با برخی افراد دارای نفوذ، اقدام به اخاذی و به اصطلاح کار چاق کنی کرده‌اند.

بهترین وکیل تهران
موسسه حقوقی، با بهترین وکیل تهران با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.

«گروه تهران وکیل» با بکارگیری بهترین وکیل متخصص در هر پرونده حقوقی، همواره، بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. در حوزه هایی همچون : وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصار وراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل سفته، وکیل حضانت، وکیل ثبت، وکیل نفقه، وکیل اجرت المثل بهترین وکلا در این موسسه حقوقی گرد هم جمع شده اند.

رهن


رهن عقدی است که به موجب آن مدیون مالی را برای وثیقه به داین می دهد


1- قبض شرط صحت،تحقق و وقوع عقد است.رهن عین کلی باطل است.

2- رهن عقدی است عینی یعنی قبض در ان شرط صحت است است ولی فقط خود قبض نه استمرار قبض.

3- اگر شرط شده باشد که مرتهن حق فروش عین مرهونه را ندارد باطل است.

4- تبدیل رهن به مال دیگر به تراضی طرفین جایز است.

5- رهن برای اجیر خاص باطل و برای اجیر عام صحیح است.

6- هرگاه عین مرهونه بواسطه عمل کسی تلف شود متلف باید بدل را بدهد و بدل مزبور خودبه خود رهن خواهد بود.

7- حق مرتهن نسبت به ملک مرهون حق عینی تبعی غیر منقول است.رهن عقد عینی تبعی است یعنی باید دینی وجود داشته باشد که مالی به رهن داده شود.

8- در صورت قبض مال مرهون بدون اذن راهن صورت گیرد عقد باطل است و در قبض،قبض عرفی کفایت می کند ولازم نیست قبض جنبه مادی داشته باشد.

9- اگر مال مرهون به قبض مرتهن داه نشود رهن باطل است.رهن مالی که طبق مقررات خاصی تا مدت معین غیر قابل انتقال است صحیح است.ولی اگر بطور دائم باشد باطل است.

10- رهن وجه نقد مطلقاً صحیح است.برای مالی که در ذمه باشد می توان رهن داد ولو اینکه عقدی که موجب اشتغال ذمه است قابل فسخ باشد .

11- عقد رهن با فوت راهن و مرتهن منفسخ نمی شود.ید مرتهن نسبت به مال مرهونه اصولاً امانی است.رهن مستعار آن است که مدیون مال شخص ثالثی را با اذن او به رهن بگذارد.راهن به تصرفی در رهن مجاز است که برای رهن نافع و منافی حق مرتهن نباشد.

12- رهن،عقدی است که نسبت به یک طرف لازم و نسبت به طرف دیگر جایز می باشد.


قولنامه چیست ؟


گاهی افراد قصد خرید یا فروش مالی را دارند، ولی مقدمات آن فراهم نیست، مثلاً خریدار پول کافی ندارد و یا فروشنده باید نسبت به مفاصا (تصفیه) حساب های شهرداری و دارائی و غیره اقدام نماید در این حالت طرفین، قراردادی عادی تنظیم می نمایند و در آن متعهد می شوند در زمان و مکان مشخصی (دفتر اسناد رسمی) حضور یابند و با شرایط تعیین شده در قرارداد معامله را واقع سازند. به این قرارداد تنظیم شده قولنامه می گویند

حکم رابطه نامشروع زن شوهر دار چیست

فقط با پیامک بوده همدیگر رو طرفین ندیده اند و هیچگونه روابط جنسی صورت نگرفته است در چنین موردی حکم قاضی چیست.


برابر نظریه مشورتی شماره ۹۳۷/۹۲/۷ اداره کل حقوقی قوه قضاییه اصولا در مورد رابطه نامشروع، در مرحله پایین‌تر از زنا، تحقق تقبیل ( بوسیدن) یا مضاجعه (با هم خوابیدن و همبستر شدن) ومانند آن بین زن و مردی که با یکدیگر رابطه زوجیت ندارند، لازم است و صرف خلوت کردن بدون انجام شرایط مقرر که درماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات ذکر شده، رابطه نامشروع تلقی نمی گردد. در چنین شرایطی افراد مرتکب به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد، فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.

با این حال تعیین مصداق با توجه به محتویات پرونده به عهده قاضی محکمه است.


در چه صورت بعد از طلاق نصف دارایی مرد به زن می رسد؟


- چنانچه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه، تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نباشد، زوج مکلف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با زوجه به دست آورده یا معادل آن را ، به صورت بلاعوض به زوجه منتقل کند.

- به موجب ماده ۱۱۱۹ قانون مدنی طرفین عقد ازدواج می‌توانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد، در ضمن عقد ازدواج لحاظ کنند.

-طبق بند «الف» شرایط ضمن عقد مندرج درسند ازدواج ، چنانچه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه،  تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نباشد، زوج مکلف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با زوجه به دست آورده یا معادل آن را، بصورت بلاعوض  به زوجه منتقل کند.

نکات کلیدی معامله با وکیل خریدار ملک

در هنگام معامله با وکیل خریدار ملک چند نکته را رعایت کنید:

١. وکیل حق اسقاط کافه خیارات، ضمانت کشف فساد و تحویل گرفتن ملک را داشته باشد

٢. از دفترخانه ای که وکالت صادر شده بخواهید اعتبار وکالت نامه را تصدیق کند

٣. اگر خریدار ورشکسته و یا ممنوع المعامله باشد، اعمال حقوقی وکیل خریدار هم بی اعتبار است ولو آنکه وکیل هیچ نوع ممنوعیتی نداشته باشد

۴. عقد قرارداد فقط خریدار را متعهد می نماید و هیچ تعهدی برای وکیل ایجاد نمی کند بنابراین بهتر است در قرارداد علاوه بر خریدار، وکیل خریدار هم نسبت به تعهدات خریدار مسوول باشد.

اگر ملکی که در رهن می باشد را خریداری کنید و فروشنده حاضر به تسویه و فک رهن نشود; دادگاه نمیتواند دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را بپذیرد. مگر آنکه در کنار آن تقاضای الزام به فک رهن هم داده شود. اگر فروشنده باز هم فک نکرد مجبورید به خود بانک برگردانید و سپس پول پرداختی را از وی مطالبه کنید.

خریداران در هنگام خرید املاک به این نکات توجه کنند: 1- اصل سند مالکیت ( مساحت وحدود/وضعیت توقیف یا آزاد بود ملک/وضعیت مشاعات ملک) 2-بررسی سمت فروشنده (اصیل است یا نماینده) 3- حالت شخصی فروشنده ( محجور یا ورشکسته نباشد ) 4- بررسی وضعیت خود ملک در عالم خارج (وجود خارجی اعیانی / متصرفین حال حاضر آن / وضعیت ثبتی ملک / نداشتن طرح های عمرانی در محدوده ملک / از لحاظ قانون زمین شهری)


منبع : https://www.tehran-attorney.com/xu

طلاق توافقی در چند دقیقه

طلاق توافقی، طلاقی است که در آن زن و شوهر در تمام زمینه های مربوط به زندگی مشترک از جمله مهریه، نفقه، جهیزیه و در صورت داشتن فرزند مشترک، حضانت فرزند توافق می کنند و دادخواست 'صدور گواهی عدم امکان سازش' را تنظیم و به دادگاه تسلیم می کنند.


با ورق زدن صفحات آگهی روزنامه های کثیرالانتشار بر خلاف قوانین بین المللی و داخلی، وکلا همچنان در حال تبلیغ هستند. این تبلیغات در حالی است که بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری وکلای دادگستری ایران در گفتگو با مهر در مورد تبلیغات وکلا، گفت: این افراد کلاهبرداران وکیل‌نمایی هستند که در روزنامه‌ها آگهی منتشر می‌کنند که فعالیت آنها مصداق بارز تظاهر به وکالت و کلاهبرداری است و این افراد به علت کلاهبرداری مورد تعقیب انتظامی قرار می‌گیرند.


این وکیل دادگستری با اشاره به وضعیت مهریه و حضانت فرزند در طلاق توافقی گفت: صرف توافق طرفین برای طلاق جهت ثبت آن کافی نیست و باید به دادگاه رجوع شود. در این طلاق بر حسب توافقی که طرفین نسبت به میزان مهریه‌ای که باید به زن پرداخت شود، مبنای عمل دادگاه قرار خواهد گرفت. ممکن است توافق شود مقداری از مهریه به صورت یکجا یا اقساط به زن پرداخت شود ولی غالبا زن از مهریه خود گذشت می‌کند.

در طلاق توافقی زن و مرد توافق می کنند از یکدیگر جدا شوند و این توافق در حکم دادگاه ثبت می شود و ضمانت اجرای قانونی پیدا می کند، ولی از آنجا که بر اساس ماده 1133 قانون مدنی حق طلاق با مرد است و مرد هر وقت که بخواهد می تواند زن خود را طلاق بدهد، معمولا زنان همه یا بخشی از حقوق مالی خود را می بخشند تا همسرشان را برای جدایی راضی کنند. حکم مربوط به درخواست طلاق توافقی معمولاً سریعتر صادر می شود. البته این امر پس از طی مراحلی صورت می گیرد؛ بدین ترتیب که اگر دادگاه نتواند اختلافات زوجین را حل و فصل نماید و آنها را به ادامه زندگی مشترک متقاعد کند، طبق «آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق»، هر یک از طرفین را مکلف می نماید که ظرف 20 روز یک داور را از میان اقارب خود معرفی نمایند. البته در صورت موافقت ریاست محترم دادگاه هر دوی آنها می توانند یک شخص را به عنوان داور انتخاب و معرفی نمایند.